تقویم محتوایی چیست؟

دسته‌بندی نشده ۱۴۰۱/۰۸/۰۵

 

تقویم محتوا همانطور که از نامش برمی‌آید، عبارت است از یک برنامه‌ریزی منظم برای مدت مشخص که میزان محتواهای لازم را به همراه تاریخ آن‌ها برای تولید، ویرایش، طراحی و انتشار به همراه نام مسئول هر بخش در بر می‌گیرد.

قسمت‌های مختلف یک تقویم محتوایی
۱- تاریخ‌ها
مهم‌ترین نقش یک تقویم محتوا در بازاریابی محتوایی این است که شما تاریخ‌ها را فراموش نکنید و مطابق آن‌ها مطالب را منتشر کنید. برای این که محتواهای باکیفیت منتشر کنید، برای هر محتوا یک تاریخ نوشتن، تاریخ ویراستاری، تاریخ طراحی (برای محتواهای دیداری مانند پست‌های شبکه‌های اجتماعی)، و تاریخ انتشار مشخص کنید.

۲- نام مسئول هر بخش
نام نویسنده‌ها، ویراستارها، طراح‌ها و مسئولان انتشار برای هر مطلب باید در تقویم محتوایی ذکر شود. این کار باعث شفاف شدن حدود فعالیت‌ها و پایبندی تیم شما به کار می‌شود.

۳- موضوع و عنوان
جدولی از موضوع و عنوان‌هایی تهیه کنید که قرار است به آن‌ها بپردازید. آن‌ها را اولویت‌بندی کنید و داخل تقویم قرار دهید تا بدانید که به کدام موضوع‌ها پرداخته‌اید و کدام موضوع‌ها هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

۴- اولویت‌بندی
مطالبی که قرار است منتشر کنید را اولویت‌بندی کنید تا اعضای تیم بدانند اول باید به کدام موضوع‌ها بپردازند. یک روش اولویت‌بندی مناسب برای این کار، استفاده از سه رنگ قرمز برای اولویت بالا، زرد برای اولویت متوسط و سبز برای اولویت پایین است.

۵- هشتگ و کلمات کلیدی
هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی و کلمات کلیدی در پست‌های وبلاگ از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند موتورهای جست‌وجو کاربران را به سمت شما بیاورند. پس در انتخاب آن‌ها دقت کنید و موارد مناسب را برای هر موضوع انتخاب کنید.

بانک مشتری یک بانک موفق و پر از اتفاق خوب
هدف بانک مشتری رونق شماست
منتظر شما هستیم.

مشاوره تلفنی حتی خارج از ساعات اداری:

☎۰۹۱۹۲۱۴۵۲۴۳

 

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

    تبلیغات ویژه

    • Ad 1
    • Ad 2
    • Ad 3
    • Ad 4