انواع خطا هنگام ورود کاربر و ربات ها به صفحه

دسته‌بندی نشده ۱۴۰۱/۰۵/۱۰

انواع خطا هنگام ورود کاربر

۱. خطای xx4 مشکل از طرف کلاینت
یکی از انواع خطاهایی که ممکن است ربات یا کاربر هنگام کاوش در سایت با آن مواجه شود ، خطاهای xx4 می باشد. هنگامی که این نوع از خطاها به وجود می آیند ، به این معنی است که هنگام ارسال درخواست توسط مرورگر ، اطلاعات صفحه درخواست شده قابل برآورد نیست.

یکی از رایج ترین این نوع خطاها ، خطای ۴۰۴ است که به معنی عدم امکان دسترسی به url مورد نظر شماست این لینک ممکن است خراب شده باشد ، یا در اغلب اوقات حذف شده باشد. به همین خاطر به صفحه ای با محتوای صفحه مورد نظر یافت نشد برخورد خواهید کرد.

هنگامی که ربات های گوگل با این خطا مواجه می شوند ، نمی توانند به URL دسترسی داشته باشند و هنگامی که یک کاربر به این صفحه برخورد می کند ، ناامید از وبسایت خارج می شود.

۲.خطای XX5 مشکل از طرف سرور
در این نوع از خطاها دسترسی به صفحه مورد نظر به دلیل مشکل سرور ممکن نیست. برای مثال هنگامی که دامنه ای از یک سایت را وارد کردید و انقضای هاست دامنه تمام شده بود ، این نوع از ارور را مشاهده خواهید کرد.

راه حل خطاهای ۴xx و ۵xx چیست؟
برای اینکه رتبه خود را حفظ کنید ، ضروری است که این خطاها را جبران کنید.

یکی از بهترین روش ها برای حل مشکل url ها ، استفاده از قابلیت ریدایرک ۳۰۱ و ۳۰۲ است.

ریدایرکت کردن به این معنی است که هنگام مراجعه کاربر به این لینک ، او را به یک لینک جدید منتقل کن. این انتقال دادن یک صفحه به صفحه دیگر می تواند به دو شکل ۳۰۱ و ۳۰۲ انجام شود. هر کدام از این نوع ریدایرکت ها خاصیت و زمان استفاده متفاوت دارند.

ریدایرکت ۳۰۱
این نوع از ریدایرکت کردن این به این معناست که این صفحه برای همیشه از دسترس خارجه شده و قصد دارید اعتبار این صفحه را به صفحه جدید با url جدید منتقل کنید.

این نوع ریدایرکت دائمی است. به این معنا که هیچ وقت url قبلی در دسترس نخواهد بود و مقصد اصلی ، url جدید است.

ممکن است این نوع ریدایرکت را در پروتوکل https مشاهده کرده باشید. در واقع هنگامی که قصد دارید لینک سایتتان را از حالت http://yordomaimn به حالت https://yordomain انتقال دهید ، لازم است از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید.

یکی از مزایای اصلی این نوع ریدایرکت ، انتقال ارزش ، اعتبار و رتبه URL قبلی به URL جدید است.

ریدایرکت ۳۰۲
این نوع ریدایرکت ارزشی از لینک صفحه اول به لینک صفحه دوم منتقل نخواهد کرد و درواقع یک نوع انتقال صفحه موقت است.

این نوع از ریدایرکت ها را ممکن است در لندینگ پیج های مناسبت ها استفاده شود. برای مثال یک سایت فروشگاه فرش قصد دارد به مناسبت عید نوروز ، صفحه محصولات فرش دستبافت را به حالتی متفاوت با محتوایی دیگر نمایش دهد. در این نوع انتقال می بایست از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کرد.

زنجیره ریدایرکت ها را قطع کنید!
یکی از اشتباهات رایجی که ممکن است در هنگام ریدایرکت کردن با آن مواجه شوید ، زیاده روی یا استفاده از زنجیره ریدایرکت (redirect chains) است.

بانک مشتری یک بانک موفق و پر از اتفاق خوب
هدف بانک مشتری رونق شماست
منتظر شما هستیم.

مشاوره تلفنی حتی خارج از ساعات اداری:

☎۰۹۱۹۲۱۴۵۲۴۳

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

    تبلیغات ویژه

    • Ad 1
    • Ad 2
    • Ad 3
    • Ad 4