مراحل طراحی یک تقویم محتوایی

دسته‌بندی نشده ۱۴۰۱/۰۸/۱۱

۱- تعیین مخاطب
برای طراحی تقویم محتوایی، پیش از هرچیز باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه گروه سنی دارند؟ چه نوع محتوایی برای آن‌ها جذاب است؟ چه زمانی از شبانه‌روز و چه روزی از هفته بیشتر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را چک می‌کنند؟

به عبارتی در مرحله اول باید پرسونای مخاطب را تعیین کنید.

۲- تعیین بسترهای انتشار و اولویت آن‌ها
قصد دارید در چه جاهایی محتوا منتشر کنید؟ به یاد داشته باشید که تمام مخاطبان شما از تمام شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند! به عنوان مثال اگر یک بیزنس B2B دارید بهتر است اولویت لینکدین و وبسایت را بالاتر از اینستاگرام قرار دهید. در ثانی، همیشه لازم نیست از همه شبکه‌ها استفاده کنید و گاه می‌توانید از شبکه‌های کم‌استفاده‌تر صرف نظر کنید.

۳- تعیین هدف و KPI
هر برنامه‌ریزی از جمله طراحی تقویم محتوایی اگر بدون هدف انجام شود، بی‌ثمر است. زمانی که برای تقویم محتوا برنامه می‌ریزید، باید بدانید که در انتهای یک دوره استفاده از تقویم قرار است به چه اهدافی برسید. تعیین KPI در اینجا به شما کمک می‌کند. تعیین ROI، نرخ تبدیل، تعداد فالوور و تعداد بازدید از جمله KPI های مناسب در این زمینه هستند.

۴- تعیین محتوای تقویم محتوا
باید مشخص کنید که قرار است چه جزئیاتی را در قالب تقویم محتوا ثبت کنید. اطلاعات اساسی که باید در این قسمت داشته باشید عبارتند از:

تاریخ و ساعت انتشار
هشتگ/کلمه کلیدی
نام نویسنده
موضوع و عنوان
بستر انتشار
می‌توانید اطلاعات دیگری را هم به این فهرست اضافه کنید:

تمام تصویرها و گرافیک‌های لازم
لینک منابع
لینک مطلب منتشرشده
وضعیت انتشار (منتشرشده، منتشر نشده، در حال طراحی، …)
۵- ساخت یک مخزن محتوای خام
در قالب تقویم محتوایی یا در یک فایل، انواع محتواهای خام و منابعی که از آن‌ها می‌توانید محتوا استخراج کنید را مشخص کنید. می‌توانید برای این کار از دراپ باکس، گوگل درایو یا ابزارهای تقویم محتوایی که در قسمت پیش معرفی کردیم استفاده کنید.

۶- هماهنگی با تیم تولید محتوا
تنها یک گام دیگر با آغاز تولید محتوا فاصله دارید! پیش از آن، باید هماهنگی‌های لازم را با اعضای تیم انجام بدهید. اعضا را با هم آشنا کنید، پلتفرم تقویم محتوا را به آن‌ها معرفی کنید و درباره مراحل تولید محتوای متنی و تصویری به آن‌ها توضیح بدهید.

۷- آغاز تولید و انتشار محتوا

بانک مشتری یک بانک موفق و پر از اتفاق خوب
هدف بانک مشتری رونق شماست
منتظر شما هستیم.

مشاوره تلفنی حتی خارج از ساعات اداری:

☎۰۹۱۹۲۱۴۵۲۴۳

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

    تبلیغات ویژه

    • Ad 1
    • Ad 2
    • Ad 3
    • Ad 4