انواع سیستم های فروش

دسته‌بندی نشده ۱۴۰۰/۱۱/۰۶

دو نوع سیستم فروش داریم : سیستم OC و سیستم BC
سیستم OC چیست؟
در سیستم OC ما به خروجی تیم فروش کار داریم و فاکتورهایی که مستقیماً با آن مرتبط هستند. اینکه چقدر فروش داشته‌ایم. اینکه حاشیه سود چقدر بوده. اینکه هر دپارتمان یا فروشگاهی چه سهمی از سود کل سازمان را به خود اختصاص می‌دهد؟ اینکه سهم ما از کیف پول مشتری چقدر است؟ چه سهمی از بازار در اختیار ماست؟‌ محصولات جدیدمان چقدر فروخته‌اند؟ چند درصد مشتریان دوباره از ما خرید کرده‌اند؟ دوره وصول مطالبات ما چقدر است؟

در سیستم‌های OC معمولاً ترکیبی از پارامترهای فوق بخش قابل توجهی از پاداش تیم فروش را تعیین می‌کند. عملاً رفتار مشتری و تصمیم‌های او در مورد خرید است که مشخص می‌کند درآمد تیم فروش چقدر است.
سیستم BC چیست؟
در این سیستم حاکمیت و سلطنت به مدیر تعلق دارد. هر کس در هر نقطه‌ای از هرم سازمانی، به مدیر بالای سر خود نگاه می‌کند و می‌کوشد رضایت او را تامین کند.

مدیران هستند که بر اساس نظرات و معیارهای خود، زیردستان را ارزیابی می‌کنند. میزان تلاشی که هر عضوی از تیم انجام داده، ساعات کار او، فعالیت‌هایش، میزان توجه به مقررات و چارچوب‌های سازمانی، دانش آنها، مهارت‌ها و توانایی‌های آنها و استعدادهای آنها و برخوردهای درون سازمانی آنها و همینطور برخورد با مشتری همه و همه می‌توانند معیارهایی برای طراحی نظام پاداش و پرداخت تیم فروش باشند.

بانک مشتری یک بانک موفق و پر از اتفاق خوب
هدف بانک مشتری رونق شماست
منتظر شما هستیم.

مشاوره تلفنی حتی خارج از ساعات اداری:
☎۰۹۱۹۲۱۴۵۲۴۳

ثبت نام آنلاین جهت مشاوره و تماس با شما

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

    تبلیغات ویژه

    • Ad 1
    • Ad 2
    • Ad 3
    • Ad 4